Dreamcatcher Series

For my series of works “Dreamcatcher” I have been working intensively since the end of 2019 on the theme of “dreams”. It is about the importance of dreams for me, but also for other cultures. The title for the series was a spontaneous idea, I liked the idea of capturing the beautiful, the good. A thought that is particularly important not only in this day and age.
///
Für meine Werkserie „Traumfänger“ habe ich mich seit Ende 2019 intensiv mit dem Thema „Träume“ beschäftigt. Es geht um die Bedeutung von Träumen für mich, aber auch für andere Kulturen. Der Titel für die Serie war ein spontaner Einfall, mir gefiel die Idee, das Schöne, Gute festzuhalten. Ein Gedanke, der nicht nur in der heutigen Zeit besonders wichtig ist.

weitere Arbeiten dieser Serie auf Papier / further works from this series on paper